Sunday, 24 August 2014

Selesaikan hak pada yang berhak.

Syukur saya masih bernafas dari tidur yang sementara.
Syukur suami, anak-anak masih ada dan bernafas di samping saya.
Syukur keluarga yang setia menyokong juga masih ada.

Saya simpati pada MH17, MH370 dan keluarga.
Tiada kata dari saya.
Kerana saya risau tersalah kata.

Setiap hari bangunlah awal pagi.
Dan nyatakan syukur pada ILAHI.
Raikan pagi setiap hari.

Selesaikan hak pada yang berhak.
Berpagi-pagi, persiapkan rezeki keluarga, suami, anak-anak.
Lalu, rezeki kita akan datang sendiri sedikit atau banyak.

Makan pagi tadi ialah makaroni dan teh strawberi.
Kuah putih dengan keju dan sosej untuk anak-anak Qaseh Junior.
Kuah merah yang pedas dengan daging cincang untuk suami Qaseh Kekanda.
Makan apa sahaja yang ada itulah saya umi Qaseh Adinda.

Nikmat Islam, nikmat hidup, nikmat berkeluarga, nikmat makan.
Tak tahu bila kita akan dipanggil pulang.
Lalu, nikmat Allah yang manakah mahu kita dustakan?

|moga dipermudahkanNYA|
Umi arbee bt ali
BerQASEH di rumah.
Panduan SURI BEKERJA DI RUMAH.


No comments:

Post a Comment

Copyright to BI QASEH REZEKI UMI
Designed by UMIESUEstudio 2015